В края на август се проведе седмата Студентска юридическа научна академия (СЮНА) на Юридическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. За пореден път студентите юристи представиха свои научни съчинения по избрани от тях теми в почти всички основни области на правото, за радост на журито и публиката от студенти и практикуващи юристи.
Творбите бяха публично обсъдени и оценени от авторитетното жури от преподаватели във Факултета, съставено от проф. д-р Григор Григоров, доц. д-р Люба Панайотова, гл. ас. д-р Антония Илиева и студентката в последен курс Моника Дженаварова – миналогодишен победител в СЮНА. При сериозна конкуренция между съчиненията беше определено тяхното класиране. Първо място спечели изследването на тема „Международноправна защита на културното наследство и интелектуалната собственост на коренните и племенните народи“ с автори Тодор Рогошев (пети курс) и Франческо Ночев (трети курс). Второ място зае докладът на Антоний Гатов „Характеристика на 72-часовото прокурорско задържане по НПК. Съответствие с ЕКЗПЧОС“. На трето място беше класирано изследването на Габриела Райнова „Частичното цедиране на вземане – възможност за неправомерно облагодетелстване?“. Специалната награда на председателя на журито получи творбата, посветена на защитата на свидетелите в наказателния процес, с автори третокурсничките Станислава Михайлова и Деница Петрова.
Награди за всички участници в СЮНА бяха осигурени от издателствата ,,Сиби“ и ,,Сиела“, под формата на подбрани правни книги, като призьорите на първите места получиха и абонамент за правно-информационна система „Сиела“.
Определено СЮНА се превърна в традиция, която увлича студентите от всички курсове на ЮФ да споделят, дискутират и доразвиват своите идеи на необятната територия на правното познание. Тази традиция всяка година се допълва с модерни изследвания по въпроси, заинтригували техните автори.
Гледната точка на студентите е ценна, защото те дават свежи идеи, като не мислят консервативно и ,,типично по юридически“. От друга страна, СЮНА обогатява традиционните образователни дейности на ЮФ, като предоставя възможност на студентите да разменят местата си с техните преподаватели и да влязат в нетипичната роля на лектори.